Wednesday, April 28, 2010

Jangan percaya!!!!!!!!!

Ambil semua ini sebagai pengajaran.....Jangan percaya kata-kata anak murid anda!!!!AMARAN KERAS!!!!!
Seperti semua maklum,aku memang mengajar pelajar yang kurang&tak tahu membaca+ nakal+bermasalah.Ada juga yang pasif. Tak adil pulak cakap semua...
Aku dah sediakan jadual(bukan sedia tapi sudah beritahu pelajar)yang mereka perlu datang pada hari tertentu dan waktu tertentu sahaja.
Pagi kelmarin aku dipanggil oleh seorang guru, katanya pelajar ini ponteng kelas alasannya ke kelasku!!!!Oh tidak hari tersebut bukan turn dia.Apalagi cikgu tu pun datanglah anging gilanya pelempang n rotanlah jawabnya. Sian dia tapi itulah akibatnya.
Aku masih mengajarnya seperti biasa tiada perasaan pun nak marah walaupun dia menggunakan namaku untuk MENIPU!!Aku cuma nasihatkan itu bukan perkara baik.Seperti ada pantu nasihat tu"siakap senohong gelama ikan duri,bercakap bohong lama-lama mencuri"
Moralnya, kepada ibubapa kalau anak cakap cikgu rotan ke lempang ke mesti ada sebab.Cikgu pun bukan suka sangat menyakitkan tangan nak lempang tambah anak orang.Tapi nak mendidik.Betul tak cikgu!!!!!

No comments:

Post a Comment