Saturday, March 13, 2010

SPM

Khamis lepas 11 mac keputusan SPM telah diumumkan.Adikku telah mendapat 5A.Amat membanggakan dialah satu2nya adik beradikku yang memang bijak sikit daripada yang lain walaupun memulakan persekolahan pada umur lapan tahun.kenapa?Masalah surat beranak yang dilengahkan oleh kedua ibubapaku.Aku mengambil SPM pada tahun 1998 dah lama dan dah semakin tua dah.Walaupun aku bukanlah bijak sangat tapi sebab aku rajin agaknya dapatlah pangkat satu aggegat 23. Lagi pun aku sedih sebab mak selalu kata adikku yang kedua lebih bijak daripadaku. Aku selalu sedih. Mak juga kata adikku itu akan hidup senang. Aku diam je.Tak pernah bercakap tentang diriku. Sebab tu aku berusaha bersungguh2.
Dulu nak ambil peperiksaan perlu bayar yuran.Ye! bertuah anak-anak sekarang kalau tak salah seratus lebihlah. Aku dibiaya oleh cikgu Biologi ku Pn Jaharah.Sekarang cikguku ini dah menjadi pengetua. Terima kasih cikgu.Tapi malangnya aku tak dapat tunaikan harapannya untuk mendapat aggregat 10. PMR ku pula dibiayai oleh sekolah. Betapa Allah sentiasa ada membantuku. Sehinggalah sekarang aku merasakan bahawa Allah itu sentiasa menjagaku. Apa amalanku? Rasanya macam orang lain cuma dari kecil aku tak pernah melawan cakap mak.Apa yang mak marah2 aku cuma diam .Bila makku membebel aku lipat kain.buat kerja rumah sampai dia diam. Aku rasa la.......

No comments:

Post a Comment